نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

شرح

این یک زبان چند پارادایمی است که اهداف اصلی خود را دارد: پویایی ، سادگی و انعطاف پذیری. این از الگوی شی گرا ، برنامه نویسی ساخت یافته و بسیاری از ویژگی های برنامه نویسی کاربردی و بازتابی پشتیبانی می کند.

 

بلافاصله قابل تشخیص ویژگی های پایتون متغیرهای تایپ نشده و استفاده از تورفتگی برای نحو مشخصات به جای پرانتزهای متداول است.

 

از دیگر ویژگیهای متمایز ، بارگذاری بیش از حد اپراتورها و توابع از طریق نمایندگان ، وجود مجموعه ای غنی از انواع اساسی و توابع و کتابخانه های استاندارد ، نحوهای پیشرفته مانند برش و درک لیست است.

 

کنترل نوع قوی است (تایپ قوی) و در زمان اجرا (تایپ پویا) انجام می شود: یک متغیر ظرفی است که برچسب (نام) به آن مرتبط است که می تواند در طول عمر خود حتی با انواع مختلف با ظروف مختلف همراه باشد. سیستم جمع آوری زباله برای آزاد سازی خودکار و بازیابی حافظه کاری بخشی از پایتون است.

 

پایتون شباهت زیادی به پرل دارد ، اما طراحان آن یک نحو اساسی و یکنواخت تر را با هدف بهبود خوانایی کد انتخاب کرده اند. به طور مشابه با Perl ، این زبان اغلب به عنوان یک زبان برنامه نویسی طبقه بندی می شود ، اما اگرچه برای نوشتن اسکریپت های سیستم مفید است ، به عنوان مثال جایگزین bash ، تعداد زیادی کتابخانه موجود و سهولت استفاده از زبان برای نوشتن نرم افزار مدولار نیز هست. طرفدار توسعه برنامه های بسیار پیچیده است.

 

سایر خصوصیات

اگرچه پایتون به عنوان یک زبان تفسیر شده در نظر گرفته می شود ، اما در واقع کد منبع مستقیماً به زبان ماشین تبدیل نمی شود. در حقیقت ، ابتدا از یک مرحله پیش تدوین در bytecode عبور می کند ، که تقریباً همیشه پس از اولین اجرای برنامه مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین از هر بار تفسیر مجدد منبع و بهبود عملکرد جلوگیری می شود. علاوه بر این ، توزیع برنامه های پایتون به طور مستقیم در bytecode ، جستجوی کامل مرحله تفسیر توسط کاربر نهایی و به دست آوردن برنامه های پایتون سورس بسته امکان پذیر است.

 

منوی کشویی که از طریق آن می توانید برنامه را با کلیک روی "Run Module" یا با میانبر F5 از ویندوز 10 به بعد اجرا کنید.

مانند زبان Lisp و برخلاف Perl ، مفسر Python همچنین از یک حالت کاربر تعاملی (REPL) پشتیبانی می کند که از طریق آن می توانید کد را مستقیماً از یک ترمینال وارد کنید ، و نتیجه را بلافاصله نمایش دهید.

 

 

نمونه برخی از کدهای منبع نوشته شده با Python IDLE 3.8.5

بعلاوه ، مفسر پایتون در کتابخانه استاندارد موجود است ، بنابراین مانند بسیاری از زبانهای دیگر تفسیر شده ، ممکن است رشته های دلخواه در زمینه فعلی ارزیابی شوند. همچنین می توان زمینه کاملاً متفاوتی را به مفسر منتقل کرد ، به صورت لیستی شامل لیست نمادهای تعریف شده.

 

پایتون همچنین دارای یک چارچوب تست واحد است که از توسعه آزمایشات واحد خودکار پشتیبانی می کند.

 

کارایی

در مقایسه با زبانهای کامپایل شده تایپ شده ثابت ، مانند C ، سرعت اجرا یکی از نقاط قوت پایتون نیست [4] ، خصوصاً در محاسبات ریاضی. علاوه بر این ، برنامه فقط بر روی یک هسته استوار است و چند رشته فقط در سطح انتزاعی وجود دارد. پسوندی وجود داشت ، Psyco [5] ، که توسعه آن در سال 2012 به پایان رسید ، که نوعی کامپایلر JIT بود و می توانست برخی از انواع کد ، به ویژه اجرای الگوریتم ها را به میزان قابل توجهی با هزینه افزایش حافظه استفاده شده ، تسریع کند. یک پروژه فعلی و فعال توسعه یافته برای بهبود عملکرد کد پایتون با یک کامپایلر JIT PyPy است [6].

 

پایتون به شما امکان می دهد تا به راحتی از مانع عملکرد خالص عبور کنید: در واقع نوشتن پسوند در C یا C ++ و سپس استفاده از آن در پایتون نسبتاً ساده است ، بنابراین از سرعت بالای زبان که فقط در قسمت های موجود در که در واقع از آن استفاده می کند و در عوض از قدرت و تطبیق پذیری پایتون برای بقیه نرم افزارها استفاده می کند .

 

https://it.wikipedia.org/wiki/Python

 


:: بازدید از این مطلب : 1055
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

همه چیزهایی که می خواستید در مورد پایتون بدانید

پایتون به عنوان یک زبان ساده برای یادگیری شهرت دارد و بنابراین به عنوان اولین زبان برنامه نویسی توصیه می شود ، اما آیا واقعاً انتخاب درستی است؟ آیا پایتون بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی است؟

 

پایتون چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد

بیایید سرانجام در مورد پایتون صحبت کنیم: این زبانی است که شاید بیش از همه شایسته قرار گرفتن در این لیست از بهترین زبان ها برای شروع برنامه نویسی باشد (اما جاوا اسکریپت را فراموش نکنیم).

وقتی می پرسید:

"بهترین زبان برای شروع چیست؟"

بسیاری از آنها با ارزیابی مشخصات فنی و در نتیجه تفسیر غلط سوال پاسخ می دهند.

کسانی که فقط مشخصات فنی را ارزیابی می کنند کاملاً نیازی به مراجعه به افراد تازه وارد ندارند.

برای شخصی که قبلاً هرگز برنامه نویسی نکرده است ، این یک زبان سطح بالا یا پایین است ، از برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند یا نمی کند یا اینکه سریعترین زبان در جهان است ، فرقی نمی کند.

برای افراد تازه وارد برنامه نویسی ، اولویت شماره یک این است که جلوی صفحه بنشینند و یاد بگیرند که چگونه برنامه را در اسرع وقت انجام دهند!

در حالت ایده آل ، ما تمایل داریم که بین نوشتن کد برای اولین بار و اجرای موفقیت آمیز آن ، به دنبال کمترین "حواس پرتی" باشیم.

هر چیزی که بین این دو عمل جابجا شود اتلاف وقت است و ناامیدی ایجاد می کند. این واقعیت که یک زبان پایدار ، جهانی و مقیاس پذیر است ، اهمیتی ندارد اگر کسانی که به تازگی شروع به برنامه نویسی کرده اند وقتی مشکلی را پیدا کنند نمی توانند برنامه را کنار بگذارند.

در آینده زمان فرا خواهد بود تا ارزش این موارد را بیاموزید ، اما در حال حاضر اولویت یکی دیگر از این موارد است: تلاش برای جلب توجه برنامه ریز مشتاق برای ایجاد تمایل به ادامه کار.

این فلسفه ای است که پایتون با آن ایجاد شد!

پایتون یک زبان بسیار ساده برای اجرا است ، و همچنین بومی مک و لینوکس است (به عنوان مثال اوبونتو).

اگر از یکی از این دو سیستم عامل استفاده می کنید می توانید بلافاصله یک فایل .py (my_file.py) ایجاد کرده و دستور را در کنسول اجرا کنید:

python my_file.py

انجام شده! بسیار آسان.

از طرف دیگر ، در ویندوز می توانید آن را از وب سایت رسمی بارگیری کنید و نصب آن نیز بسیار ساده است.

 

زبان برنامه نویسی دیگری که دارای این ویژگی های سهولت و بی واسطه است ، Javascript است که در مقاله خاص دیگری در مورد آن صحبت خواهم کرد.

من هنوز نگفته ام که:

پایتون زبانی است که برای هر هدفی (وب سایت ها ، نرم افزارها ، تجزیه و تحلیل داده ها ، هوش مصنوعی ، محاسبات علمی و ...) مناسب است.

از برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند (اگر نمی دانید چیست ، به مقدمه جاوا مراجعه کنید).

این یک زبان مناسب برای مبتدیان و متخصصان است.

در دانشگاه ها و مدارس اصلی جهان جایگزین جاوا شده است (بیایید این بخش را در فصل های بعدی بیشتر ببینیم).

تعداد زیادی کتابخانه پایتون در زمینه های آموزشی و علمی موجود است.

https://www.imparareaprogrammare.it/programmare-in-python

 


:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 1011
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

جاوا یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و چند پلتفرمی است که برای تعدادی از برنامه های حرفه ای و تجاری از جمله هر برنامه اندروید و حتی خود سیستم عامل اندروید استفاده می شود!

با جاوا ، بچه ها می توانند یاد بگیرند که یک بازی tic-tac-toe را با یک الگوریتم برنده ، یک تیرانداز از بالا به پایین یا یک دونده بی پایان بسازند!

 

چه چیز دیگری از جاوا استفاده می کند؟

Minecraft - تا به حال در مورد آن شنیده اید؟

خوب ، Minecraft به طور کامل در جاوا توسط مارکوس پرسون توسعه داده شد. در صورتی که در بازی تازه وارد باشید ، بازیکنان با بلوک های مختلف در یک جهان سه بعدی و از نظر رویه ای ساخت می کنند. (Minecraft همچنین دارای تعدادی مزایای آموزشی است!)

با داشتن حدود 75 میلیون بازیکن ماهانه ، Minecraft هنوز هم یکی از بزرگترین بازی های جهان است ، مارکوس پرسون یکی از موفق ترین بازی سازان زمان ما محسوب می شود.

جیمیل

آیا می دانید Gmail در حال حاضر محبوب ترین سرویس ایمیل موجود است؟

جیمیل توسط گوگل ایجاد شده است ، زیرا جاوا دارای عملکرد عالی و چارچوب مناسبی برای وب است.

جاوا همچنین با WORA معروف است که مخفف کلمه "یک بار بنویس ، هر کجا اجرا کن" است. این مزیت کراس پلت فرم به رمزگذاران اجازه می دهد تا برنامه های جاوا را روی چندین سیستم عامل مختلف ایجاد و اجرا کنند.

 

توییتر

توییت میکنی؟

 

توییتر ، یک پلت فرم محبوب رسانه های اجتماعی ، از جاوا برای مقیاس پذیری نیز استفاده می کند. ناگفته نماند که جاوا فوق العاده قابل حمل است - برنامه های جاوا را می توان در تعدادی از سیستم عامل های مختلف اجرا کرد ، و این زبان را به یک زبان عالی برای استفاده تبدیل می کند.

 

حرف آخر؟ شما می توانید با استفاده از جاوا طیف گسترده ای از بازی ها و برنامه ها را برای میلیون ها نفر بسازید!

 

https://www.idtech.com/blog/java-for-kids-a-guide-for-parents-of-new-coders

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 1030
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برجسته کردن ترکیب برنده

سبک های دکمه های برنده باید به صورت پویا (در زمان اجرا) تغییر کند. اول از همه ، ما باید یک سبک برای نمایش دکمه های X-O برنده به پرونده CSS اضافه کنیم. سپس کلاس Controller می تواند متد setStyle را روی دکمه ها فراخوانی کرده و نام سبک برنده را ارائه دهدو

 

من می خواهم پس زمینه دکمه های برنده را تغییر دهم ، اما این بار من فقط از یک رنگ استفاده نمی کنم ، بلکه از یک شیب رنگ استفاده می کنم. در گرافیک رایانه شیب رنگ به پر کردن منطقه با ترکیبی از رنگ ها اشاره دارد که به آرامی از یک رنگ به رنگ دیگر منتقل می شوند. انتقال رنگ می تواند بصورت خطی یا شعاعی باشد و این مقاله ویکی پدیا چند نمونه از این موارد را به شما ارائه می دهد.

 

ما از شیب شعاعی در بازی خود استفاده خواهیم کرد. با شیب می توانید از دو یا حتی بیشتر رنگ استفاده کنید. بیایید از سه رنگ در شیب مربع های برنده استفاده کنیم. رنگ پس زمینه از سفید به زرد روشن و سپس به سبز چمن تبدیل می شود. ما از رنگ قرمز برای متن برچسب در مربع برنده استفاده خواهیم کرد.

 

برای تغییر پویا سبک یک جز component GUI می توانید روش setStyle را فراخوانی کرده و رنگ را به عنوان آرگومان مشخص کنید ، به عنوان مثال:

اما قراردادن قوانین CSS در برنامه جاوا ایده خوبی نیست. اگر تصمیم به تغییر سبک دهید (مثلاً رنگ را از قرمز به صورتی تغییر دهید) چه می کنید؟ شما نمی خواهید همه مکانهای Java خود را که از این سبک استفاده شده است جستجو کنید. علاوه بر این ، تغییر سبک ها در کد شما را مجبور می کند دوباره برنامه جاوا خود را کامپایل کنید ، و چه کسی می خواهد برای چنین تغییر ساده ای این کار را انجام دهد! بسیار بهتر است که تعاریف سبک را در پرونده CSS خارجی حفظ کنید و محتوای آن را در صورت لزوم اصلاح کنید.

 

تاکنون ما از انتخابگرهای نوع CSS استفاده کرده ایم که می تواند سبک انواع م componentلفه های مشخص شده را تغییر دهد. اما CSS به شما امکان می دهد سبکی را تعریف کنید و نامگذاری کنید که برای یک نوع م componentلفه خاص در نظر گرفته نشده باشد و بتوان آن را با نام بر روی م componentsلفه های مختلف اعمال کرد. در CSS به چنین سبک هایی انتخاب کلاس گفته می شود. بیایید یک انتخابگر سبک به نام .winning-square به پرونده tictactoe.css اضافه کنیم.

 

 

https://www.infoq.com/articles/Teaching-Kids-Java/

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 1065
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

پایتون را برای کودکان از کجا میتوان یافت؟

تا پیش از این ، کودکان برای یادگیری این زبان رسمی ، که همه چیز را با رویکرد دوستانه کودک توضیح می داد ، اساساً به کتاب اعتماد می کردند. در همین حال ، مدارس به تدریج زبان برنامه نویسی را برای آموزش با ارزش می شناسند. به همین دلیل است که هر چه بیشتر مطالب آموزشی راجع به این موضوع به صورت آنلاین پیدا می شود.

 

دانشگاه ها همچنین به طور فزاینده ای می بینند که منطقی است که نسل بعدی را برای آنچه در آینده در محیط آکادمیک یا دنیای حرفه ای در انتظار آنها است آماده کنیم.

 

به همین دلیل است که به عنوان مثال دانشگاه بامبرگ سالانه BIT ، روز علوم رایانه بامبرگ را برای کودکان و جوانان ارائه می دهد ، جایی که می توانند طعم دنیای علوم کامپیوتر را بچشند. این امر قبلاً شش بار اتفاق افتاده است و توسط دانشکده سیستم های اطلاعاتی و علوم کامپیوتر کاربردی (WIAI) سازماندهی شده است. سرانجام ، بسیاری از اطلاعات مربوط به روز انفورماتیک را می توان در گزارش ارزیابی دانشگاه بامبرگ در مورد BIT 2018 یافت. همچنین ایده ادغام یک کارگاه آموزشی برای پایتون برای کودکان وجود دارد.

 

آنچه دانشگاه بامبرگ هنوز در نظر دارد در دانشگاه های دیگر واقعیت است. به عنوان مثال ، دانشگاه فناوری هامبورگ دوره هایی را برای کودکان در پایتون برگزار می کند.

 

هدف خود را بعد از مدرسه دنبال کنید

اگر کودکان و جوانان در برنامه نویسی علاقه و سرگرمی پیدا کنند ، در نتیجه فرصت های آنها بعد از مدرسه بسیار خوب است. البته ، آنها می توانند به طور مثال زندگی حرفه ای خود را بلافاصله شروع کنند ، یا می توانند با مدرک تحصیلی پیگیری کنند. به عنوان مثال ، می توانید یک دوره مقدماتی را در پایتون در موسسه فیزیک دانشگاه هایدلبرگ بگذرانید. علاوه بر این ، دانشگاه بن یک دوره مقدماتی در علوم کامپیوتر با تمرکز بر پایتون ارائه می دهد.

 

بنابراین یادگیری پایتون یک راه عالی برای شروع برنامه نویسی است. به لطف ساختار قابل درک و عناصر گرافیکی آن ، زبان برنامه نویسی برای کودکان جالب و قابل دسترسی است.

 

 

https://www.sivakids.de/python-kinder/

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 1125
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 1035
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 32 33 34 35 36 ... 37 صفحه بعد